Tur eller otur?

Tror att min tur här i livet börjar ga mot sitt slut.

Fatta vilken tur jag har haft!!
Jag sitter här i en liten liten stad i Tyskland som au pair i en av de bästa familjerna som verligen loter mig göra typ vad jag vill!! Nu tillexempel.
Jag satt vid datorn, surfade runt lite, fullt medveten om att jag skulle "jobba" villken minut osm helst. Alltsa va jag fullt beredd pa att stänga av! Men nejnej, hon lämnar ungen här pa mitt rumsgolv och säger: han vill ocksa vara med!
Och trots att jag erbjöd mig att ga ner med honom(jag far ju trots allt lön för att leka med honom) sa tyckte hon att han kunde leka med leksakerna som han glömt i mitt rum.

Ha! Jag kunde lika gärna varit ett fd gatubarn som tvingades leva pa sopor eller sno till mig mat och var tvungen att sova i en koja bygga av kartonger och som nu, tandlös och ovordad skulle sitta och tiga pengar av folk som sag rika ut!

Men nu börjar den tiden, sakta men säkert ga mot sitt slut... I bästa fall gör den bara ett litet uppehall po 1 or eller 2... =P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0