Berlin

Förra helgen var och Emma i Berlin!!
Helgen maste varie extra lang den helgen.
*21,00: Bli hämtad av Emma och Udo och bli skjutsad till Münster.
*22.00: Kliva pa en liten buss i Münster.
*00,00: byta och kliva pa en stor buss i Herne. 

 *07,30: Framme i Berlin---> Frukostpaus.
*08,00: stadsrundtur i Berlin!! (se alla sevärdigheter och ta massa kort:P)
*10,00: Stadsrundfart slut och utlämnadet av folk pa olika hotell började.
*11,00: Det visar sig att bara jag Emma är kvar pa bussen för vi körde "billigthetsvarianten" och hamnade pa ett hotell utanför stan... :p
(sorry Emma... jag visste inte... :s)
Det rakade vara ett hotell precis bredvid Berlin Airport... (där lyfter och landar ungefär 5 plan i halvtimmen och varje gang far tv:n störningar)
*11,30: Tunnelbanan in till Berlin (11 stationer). där vi hittade bade check point Charlie och en bit av Berlinmuren :)
Sen dra omkring i Berlin:
*kolla alla affärer...(jaja inte alla direkt men...)
*käka italiensk glass...(det var INGEN Zanella glass:()
*skratta och ha kul... :)
*ga ga och ater ga... :)
*18,30: Tillbaka till hotellet för en "kort" paus...
Resten av kvällen tänker jag inte ens nämna :p

*08,00: Uppstigning!
*09,00: Brakfrukost!
*09,45: Bli hämtade av bussen som skulle ta oss hem, fast det visade sig att vi skulle lämna nagra som skulle pa en battur, vi fick följa med men ville inte, sa vi skulle fa till 12,00 pa oss att kolla runt lite till i stan.
*10,00 Försöka ta sig till zoo Bahnhof(stationen). men det visade sig vara Berlin maraton, stationen lag mitt i stan och maratonet gick liksom i en cirkel runt den...
* 11,57:  Vi lyckas na stationen men hade tyvärr bara tre minuter kvar av var tid i stan... :( den gick inte att yttnyttja ...:(
*13,30: hämta upp dem som akt battur och sen äntligen aka hem!!!!
*21,00: tillbaka i Herne..---> byta till en mindra buss som tog oss till Münster.
*22,15: Bli hämtade i Münster av Günter.
*23,00: HEMMA!!!!!
kom ihag att tiderna inte är exakta!

Mandagen var jag sjuk! jag kunde verkligen inte ga till tyskan!!
Istället stannade jag hemma i vardagsrummssoffan och gosade med babyn hela förmiddagen!
mycket mycket mysigare och trevligare! (jag hörde senare att de hade diskuterat politik och grammatik)

Sa fortsatte veckan utan konstigheter? nej, idag, torsdag är röd dag! Ingen skola!
Va pa Zoo i Osnabrück istället :)
imorgon.. Fredag... Vet inte, barnen har ingen skola och jag tror bestämmt att nagon ringde och sa att tyskan var inställd... :P
ojoj detta blev langt... jag är stolt över er som orkar läsa hit ner!!!! :)
ha det bra!!!!
ses nan dag eller?????
nu ska jag ga!!!!!!
tjooo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0